Naleśniki z buraka

Buraczkowe naleśniki? Czemu nie! Czasem warto urozmaicić typowe naleśniki dodać buraczka a dzieci na pewno będą zadowolone ich kolorem. U mnie dziewczynki były zachwycone nową odsłoną naleśników. Przecież nie muszą wiedzieć ,że różowe naleśniki są zaczarowane za sprawą buraka:) Bo już słyszę ich obrzydzenie " a fuj ja tego nie zjem!!!!". Ale wcinały, aż im się uszy trzęsły. 

buraczkowa, burak czerwony, czerwone nalesniki, kolorowe nalesniki, buraczane nalesniki, inne nalesniki, przepis, fit, zdrowe, dla wegan, wegetarianin




Potrzebujemy:

  • 400 ml mleka kokosowego
  • 1 sztuka buraka -surowego!
  • 1 cukier wanilinowy
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka sody lub proszku do pieczenia
  • 1 łyżka oleju kokosowego w stanie stałym
  • ok 1-2 szklanki mąki tortowej 


Do rondelka wlewamy 200 ml mleka dodajemy łyżkę oleju kokosowego i podgrzewamy do momentu aż olej się rozpuści. Resztę mleka wlewamy do miski dodając cukier i jajko. Ubijamy. Dodajemy mleko z rondelka i 1 szklankę mąki (wcześniej przesianą wraz z proszkiem do pieczenia). Miksujemy. Obranego buraka trzeba zetrzeć na najmniejszych oczkach. Cały miąższ wraz z sokiem dodajemy do naszego ciasta i mieszamy. Jeśli ciasto jest zbyt gęste możemy dodać troszkę wody lub na odwrót jeśli jest za rzadkie możemy dodać odrobinę mąki. Możemy zacząć smażyć. Z tego przepisu wyjdzie ok 10 sztuk naleśników . Nie trzeba ciągle oleić patelnię, mi wystarczyło dwa razy na 10 sztuk. Naleśniki są bardzo elastyczne po usmażeniu także nie porwą się gdy będziemy chcieli uformować je. 
przepis na nalesniki, jak zrobic czerwone nalesniki, kolorowe nalesniki, nalesniki z burakiem, buraczane nalesniki, buraczkowa , zupa, danie dla dzieci, dzieci

nalesniki z buraka, burak, burak czerwony, co zrobic na kolacje dla dziecka, dieta dziecka,

Farsz zrobiłam z sera białego ok 200-250 g, który zmieliłam i dodałam 20-40 ml mleka kokosowego oraz jedno opakowanie cukru wanilinowego. Buraczkowe naleśniki ułożyłam w trójkąty bo wtedy łatwiej podsmażać. Naleśniki są bardzo chrupiące, ale najlepsze gdy powtórnie je podsmażymy:)
nalesniki z buraka czerwonego, czerwone nalesniki, nalesniki, kolorowe, dla dziecka


20 komentarzy:

  1. Burak jest zawsze dobrym pomysłem <3 Śliczny kolor :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ej, ale czemu one leżą na KAWIE?

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy pomysł. I do tego super efekt kolorystyczny, co nie tylko dla dzieciaków dodatkowym atutem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajnie, że podałaś ilość naleśników, która wyjdzie z porcji. 10 to akurat. Wyglądają pysznie na tych ziarnach kawy, chyba wypróbuje

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedyś jadłam naleśniki z nadzieniem buraczanym, ale o naleśnikach z buraka czytam pierwszy raz. Wyglądają bardzo oryginalnie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Już tyle odmian naleśników próbowałem i zawsze ta potrawa na nowo potrafi zaskoczyć :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwsze widzę i słyszę, ale to zawsze jakaś odmiana naleśnika.👍😊
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Musiałabym zrobić z połowy składników, ale bardzo fajny pomysł 😊

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale super pomysł, zrobię też, ale na słono :D

    OdpowiedzUsuń
  11. nie znałam takiego przepisu szczerze mówiąc :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ładnie wyglądają, ale czemu leżą na kawie>?

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeszcze ich nie robiłam, ale po twoim wpisie aż mi się zachciało! Pomysł na kolację mam <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Wow, nigdy bym nie wpadła na to, żeby zrobić naleśniki z buraka. Koniecznie muszę przetestować Twój przepis!

    OdpowiedzUsuń
  15. Naleśniki w moim domu pochłaniane są w każdej postaci. Muszę wypróbować w wersji buraczkowej. I to fakt, że o niektórych rzeczach lepiej aby dzieci nie wiedziały :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wow świetny pomysł na zdrowe i dobre danie, na pewno wypróbuje

    OdpowiedzUsuń
  17. Wyglądają niezwykle apetycznie! I tak ekstrawagancko! Pasowałby tutaj kawior łososia :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Blogująca mama dwójki , Blogger