Pierniczki świąteczne ! Najłatwiejszy przepis - Zrób je z dzieckiem!


Pierniczenie czas zacząć! Nasze pierniczki zostały wykonane około dwóch tygodni temu. Czekają tylko na dekoracje:) Kilka dni przed Wigilią wyjmiemy je z naszego magicznego pudełka i ponosząc się naszą wyobraźnią udekorujemy. Część z nich zawiśnie na choince, dlatego przed włożeniem do piekarnika wydrążyłam w pierniczkach dziurki. Dziewczynki już nie mogą się doczekać nie tylko dekorowania pierniczków ale również choinki:) Ale przed tym musimy zrobić różne ozdoby na choinkę:) 

Dla zainteresowanych przekładam Wam dziś przepis na pierniczki. Robione przez nas PIERWSZY RAZ, jednak sprawdzone już przez moją siostrę. I przyznam się , nieskromnie, że nam wyszły. Także łapcie przepis śmiało:)


SKŁADNIKI:

  • 400 gram mąki (wychodzi nieco więcej)
  • 1/2 kostki margaryny
  • 2 jaja
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • 5-6 łyżek miodu
  • 2 łyżeczki przyprawy do piernika
  • 1 łyżeczka kakao
  • 1 łyżeczka sody

PRZYGOTOWANIE
W rondelku roztapiamy margarynę, dodajemy miód  i cukier puder. Mieszamy, następnie studzimy. Z pozostałych składników i ostudzonej masy zagniatamy ciasto. Wałkujemy ciasto o grubości około 3-4 mm. Wykroimy foremkami do ciasteczek i pieczemy w 180 stopniach około 8-10 minut. Jeśli ciasto wyjdzie nam nieco grubsze czas pieczenia wydłużamy:)


jak zrobic pierniczki, pierniczki swiateczne, ozdoby na pierniczki, przepis na pierniczki


przepis na swiateczne pierniczki, jak zrobic pierniczki, pierniczki z dzieckie, idealne pierniczki, pierniczki, piernik, swieta

ozdoby na choinke, pierniczki, na swieta, ozdoba, choinka, dziecko

To co zapraszam Was do pieczenia i koniecznie pochwalcie się:) 
pierniczki na swieta, jak zrobic, przepis na pierniczki, latwe, idealne, z dzieckiem

26 komentarzy:

  1. Ja w końcu dzisiaj znalazłam czas na zrobienie masy piernikowej od razu w konkretnych ilościach, jutro od rana będę piekła z córką. Uwielbiam ten czas w roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj ja również uwielbia ten czas, wspólne pieczenie pierników, dekorowanie domu, ubierani choinki.:)

      Usuń
  2. Uwielbiam pierniczki i kojarzą mi się ze świętami :) Co roku robi je moja siostra :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie zawsze robiła siostra a w tym roku ja z córkami zabrałam się do pierniczenia:)

      Usuń
  3. W tym roku już za późno, ale w przyszłym mam nadzieję skorzystać z przepisu :) Za rok mój synek będzie miał 2,5 roku, więc myślę, że będzie bardziej pomocny w pieczeniu i dekorowaniu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakie za późno? Robi je się w godzinkę razem z pieczeniem:) A do Świąt jeszcze 7 dni:) Zdążycie:)

      Usuń
  4. A ja kolejny rok nie zrobiłam pierników;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam świąteczne pierniki - ich zapach, smak i robienie ich razem z synkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. My już pisaliśmy 2 razy. I kolejne już są w planach.

    OdpowiedzUsuń
  7. Galganek będzie jutro robił w przedszkolu:) ja nie umiem,.ale dwa lata temu wspólnie robiliśmy z chrzestna synka. Świetna zabawa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czy to ważne czy umiesz? :) Można zrobić jako dekoracje na choinkę, nikt nie zauważy ,ze nie wyszły:)

      Usuń
  8. święta to najlepszy czas do wspólnych prac rodziców i dzieci :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Znam bardzo podobny przepis, pod koniec tygodnia będę je piec bo inaczej nie wytrzymają nawet do wigilii :p

    OdpowiedzUsuń
  10. Pierniczki to nasza domowa tradycja :) Nie wyobrażamy sobie bez nicg świąt. Jak wszyscy mamy swój własny przepis i oczywiście uważamy, że jest najlepszy :P Co oczywiści bez znaczenia bo liczy sie tylko to, że robimy coś razem! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! Jestem tego samego zdania. Uwielbiam ten czas przedswiąteczny, kiedy mamy czas na robienie wspólnych rzeczy razem:)

      Usuń
  11. Każdy przepis który czytam jest inny :). Twoje wyglądają pysznie. Poszukuję dobrego przepisu na lukier.

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam pierniki, co roku z bacią pieczemy pierniczki

    http://www.emiblog.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nasz pierwszy raz, ale uważam że jak najbardziej udany:)

      Usuń
  13. Zawsze podziwiam, że komuś chce się tak ładnie i dokładnie ozdabiać te pierniki :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Blogująca mama dwójki , Blogger